28 juni 2012

Going banana's!

Mijn mannetje is ziek. Net nu het EIN-DE-LIJK mooi weer is (al is het voor één dag) heeft hij keelontsteking. Aangezien mijn enige doel voor vandaag is zoveel mogelijk genieten van de zon, moet ik grof geschut in zetten om meneer zo snel mogelijk weer beter te krijgen! Daarom krijgt hij een power ontbijtje, geschikt voor zere keeltjes!


Iedereen kent vast wel die pakjes drinkontbijt. Dat kun je dus zooow makkelijk zelf maken! Voor 15 euro kocht ik bij de Hema een 3 in 1 staafmixer (ja, ik heb mijn vorige gemold met alle stamppotjes die ik de afgelopen weken heb gemaakt!). Nu heb ik een staafmixer, maar ook een hakmolen...En met die hakmolen ga ik nu lol hebben.

Voor een gezond ontbijt, geschikt voor mijn zieke man en goedgekeurd door mijn BFF Mike hebben we  voor 2 personen nodig:

  • 2 rijpe bananen (bron van vezels, vol met vitamines en natuurlijke suikers)
  • 400 ml volle yoghurt (vol natuurlijke vetten die je lichaam nodig heeft)
  • een eetlepel honing ( honing werkt bacterie dodend! En het is lekker zoet natuurlijk!)
  • een handje vol havervlokken (vezels!!!) 
  • 2 eetlepels gebroken lijnzaad ( wederom vezels)

Nu komt het moeilijke gedeelte.....Gooi alles bij elkaar in de hakmolen en blend tot een mooi mengsel, giet in 2 grote bekers en done! Binnen een paar minuten heb je een super gezond en lekker ontbijtje, natuurlijk is dit ook een heerlijk tussendoortje! En nu snel naar buiten en opdrinken in de zon!!


xx Judith

1 opmerking:

  1. Oeeee nice:D banaan en honing myamyam^_^

    BeantwoordenVerwijderen