11 juni 2012

Ideeën ideeën!

Zoals geschreven in mijn vorige post gaan we verbouwen. De zolder om precies te zijn.

Toen we vorig jaar ons bescheiden stulpje kochten, was het op z'n zachts gezegd een work-in-progress type huis. Denk aan enkel glas,  geen centrale verwarming, en als pronkstuk een 'badkamer' (echt dit woord kan in dit verband niet zonder aanhalingstekens!) van 1,5 vierkante meter met een lavet...een wat?! Een lavet! Een grote wasbak waar men vroeger zichzelf en de was in schoonmaakte!

De hele badkamer op de foto...triest!

 Verbouwen was een must dus! En dat hebben we gedaan, 3 maanden lang is manlief als een dolle door het huis gegaan! Breken, opbouwen, stuken, schilderen en decoreren. Na die tijd was het huis voorzien van dubbel glas, centrale verwarming, isolatie en als pronkstuk een nieuwe badkamer van 8 vierkante meter ZONDER lavet, maar met een heerlijk bad!

Een echte badkamer!

Om deze oase te creëren hebben we 1 van de 4 slaapkamers opgeofferd. Op zich niet erg, ware het niet dat de derde slaapkamer net zo groot is als de nieuwe badkamer....Mijn 2 dochtertjes hebben beide een ruime slaapkamer gekregen en paps en mams hebben zich geïnstalleerd in het derde kleine kamertje. Niet ideaal zeg maar! 

Vandaar de zolder verbouwing dus! De zolder is een stuk ruimer dan de 8 vierkante meter waarin we ons nu behelpen. Nu is het nog een donker hol, maar met een paar maand hoop ik het mijn heerlijke slaapkamer te kunnen noemen! 


Met heeeeeeeeel veel fantasie is dit mijn droom slaapkamer...

Voordat er ook maar 1 rol isolatie gelegd is of 1 steen van de (nutteloze) schoorsteen is afgebroken, is het tijd om te bedenken hoe die droom slaapkamer eruit moet komen te zien! Jeej! Uren zoeken op internet is natuurlijk heerlijk, de mooiste kamers komen op mijn beeldscherm voorbij. Één van mijn favotiete sites hiervoor is houzz.com ! Op deze site kun je makkelijk en overzichtelijk zoeken per ruimte of per stijl. Zo heb ik al genoeg prachtige foto's verzameld van kamers die ik stuk voor stuk zou willen hebben!

Misschien nog wel leuker dan uren achter de laptop zitten en foto's verzamelen vind ik het ouderwets tijdschriften door spitten en alles wat ik mooi vind uitscheuren en verzamelen! Gelukkig ben ik al jaren lid van de VTwonen, en koop ik regelmatig een woon tijdschrift, dus het grote spitten kan beginnen!


Ouderwets scheur en plakwerk!

Ik vermaak me nog wel even met het zoeken naar de ideale kamer! gelukkig heb ik nog even de tijd om te bedenken wat ik precies wil!

2 opmerkingen:

  1. Juuth! Ik ben vanaf vandaag een trouwe follower! Dat bed is idd hemelss btw!! XXXchar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. AAAh thanks Char! Lief! Voor morgen heb ik een jummie post in the making!xxx

    BeantwoordenVerwijderen