18 juni 2012

Kantje boord

 Zelfs nu de regen met bakken uit de hemel komt vallen probeer ik hoop te houden op een mooie zomer...De aanhouder wint zeggen ze toch?!?! Dus om toch een beetje in zomer sferen te komen ben ik m'n kleding kast ingedoken voor een DIY avontuur! Ik vond een spijkerbroek die nog uit de pre Mike fase van m'n leven komt en ik dus eigenlijk niet meer draag. Nou vind ik het los zittende jeans idee bij een shortje wel weer leuk, dus hop, daar gaan we!

 Laten we het lekker makkelijk houden vandaag en de naaimachine een dagje rust geven! In plaats daarvan ga ik deze short maken met strijkband! Ik heb een oude spijkerbroek, een schaar, strijkband, een stukje kant en een strijkbout plus strijkplank nodig. Ik kreeg mijn strijkband bij een set gordijnen die ik een tijd terug kocht, maar het is ook te koop bij een fourniturenzaak.


Eerst heb ik de broek aangetrokken en gekeken hoe lang ik de short wil hebben. Ik wil een omslag hebben, dus knip ik ong. 10 cm lager dan de daadwerkelijke lengte. Nu is het tijd om de strijkbout heet te laten worden op de hoogste stand. Ondertussen meet ik het strijkband af op de omtrek van de pijp. Vouw de omslag om en zet het strijkband en de omslag met een paar spelden vast. Met de hete strijkbout strijk ik ong. 15 sec. per plek. Als de hele pijp klaar is heb ik een mooie strakke omslag. 

Op zich is de short nu klaar om gedragen te worden, maar ik wil er toch iets leukers van maken, enter het kant! Ik heb een stukje ter breedte van de kontzak afgeknipt en de randen netjes naar binnen gevouwen. Vervolgens heb ik 2 stukjes strijkband afgeknipt. Één voor in de zak en één voor de buitenkant.


Eerst zet ik het kant aan de binnenkant vast. Leg het strijkband op het kant en stop het kant vervolgens voorzichtig in de zak, weer even strijken en het kant zit vast aan de zak. Nu vouw ik het kant netjes om de zak heen en zet ik het aan de buitenkant vast met strijkband......DONE!


Binnen een half uurtje heb ik deze short in elkaar gezet. Er kleeft wel een klein nadeel aan strijkband (wat een woordgrap!:D)...Door de warmte van de wasmachine kan het weer los laten.... Mocht je het zekere voor het onzekere willen nemen, zou ik toch de omslagen met een paar steekjes vast zetten!


Nu hoef ik alleen nog maar te wachten op het mooie weer!

xx Judith

6 opmerkingen:

  1. The asian catrinaaa18 juni 2012 om 18:11

    Aaaah wat creatief en leuk!!! Damn your head is like a box of chocolates, you never know what ur gonna get. But its always something good!!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er tof uit liefje!

    BeantwoordenVerwijderen