26 juni 2012

Kleur bekennen.

De zolder verbouwing is nog (steeds) niet begonnen, maar toch ben ik al bezig met de inrichting. Jup, voor de eerste schroef aan is gedraaid moet ik al keuzes maken!

Onze zolder is niet heel hoog en heeft momenteel maar 1 klein raampje. De bedoeling is dat er over een paar jaar een dakkapel geplaatst gaat worden...Nadat onze geldboom iets groter is gegroeid! ^-^
Omdat de ruimte van zichzelf dus al wat donker en klein lijkt is het geen goed plan om met donkere of 'volle' kleuren te gaan werken. Donkergrijs, groen, paars het is mooi, maar laat een ruimte niet groter lijken.

Na al mijn woontijdschriften door gebladerd te hebben en uren op houzz en pinterest te hebben geneusd ben ik er qua kleuren uit! Keer op keer kom ik uit op Wit! He he! Wit! Ja lekker makkelijk wit! Maar niet zomaar wit, nee linnenwit. Alle schuine delen zullen fris wit worden. De balken zelfde verhaal, mooi fris wit.



Een tijdje geleden liet ik al een glimp zien! Onze 'deur'! Om de ruimte luchtig te houden, maar wel af te kunnen sluiten gaan we een linnen gordijn ophangen in plaats van een deur. Het gordijn kocht ik online bij de H&M. Daar zag ik ook een kanten tafelloper....1+1 is voor mij een one of a kind gordijn!

 Maar alleen wit is ook maar zo wit.
Allemaal kringloop vondsten!

De rest van mijn inspiratie komt van spulletjes die ik al had! Al jaren koop ik flesjes, vaasjes, bakjes en potjes in verschillende tinten groen en blauw. Nu ik ook het lapje stof voor de kussenhoesje heb gekocht ben ik eruit! Op de wand achter het hoofdeinde van het bed komt een licht staalblauwe kleur. Als accent wil ik wat zeegroen en blauw gebruiken en een nog geheime accent kleur! Al deze kleuren zijn vrij koel, dus de geheime kleur gaat een warme kleur worden! Een klein beetje geheimzinnigheid kan geen kwaad toch! :D

Zo! Nu kan ik aan de gang met verzamelen van mooie spulletjes voor de kamer! En verder met het kant met de hand op het gordijn naaien! Gelukkig heb ik nog even!

Wat zouden jullie kiezen als accent kleur?
xx Judith


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen