17 juni 2012

Vandaag is rood de kleur van mijn ontbijtje

Op zondagochtend is er niets lekkerder dan lang uitslapen en uitgebreid te ontbijten....Never gonna happen in dit huis! Uitslapen hier is kunnen blijven liggen tot 9 uur (met dank aan manlief) en lang ontbijten werkt niet met 2 jonge dames die rond stuiteren.

Aangezien het vandaag Vaderdag is en manlief dus uit mocht slapen, was het mijn taak om een heerlijk ontbijtje voor meneer te maken. Gelukkig is hij heel snel tevreden, dus warme belegde broodjes en een kop verse koffie en de man was blij. Kids met brood en cornflakes ook weer voorzien, en daar sta je dan....Wat ga ik zelf eten?

BFF Mike houdt niet van brood, vindt hij geen goed idee. Ik vind zijn idee van een gepofte aardappel in de ochtend zeker geen goed idee. En om nou weer 'gewoon' yoghurt met een beetje muesli te eten..néééh.

Gelukkig heb ik een lieve mama die mij gisteren 2 zakken bevroren gemengde rode vruchten heeft gegeven! Heb ik even geluk!

Daar gaan we wat lekkers mee maken!


Wat hebben we nodig:
  • 150 gram bevroren fruit. Deze zak heeft mijn moeder in Duitsland gekocht bij de Edeka voor 1,89.
  • 200 ml yoghurt.
  • Eventueel wat blaadjes munt en/of basilicum. Whut basilicum? Ja, basilicum en rood fruit gaan super samen!
  • Eventueel een eetlepel gebroken lijnzaad.
Weeg alles af, doe het samen in een maatbeker en pureer het met een staafmixer tot een gladde massa, schenk in een groot glas of kom en klaar is je frisse, Mike verantwoorde ontbijtje! Ook lekker als tussendoortje op een warme dag!

Eet smakelijk!

Heerlijk! Groot glas verse muntthee erbij, en mijn dag kan niet meer stuk!

xx Judith



5 opmerkingen:

  1. dit ziet er zeker niet verkeerd uit!!! volle yoghurt is zeker a no-go? :p xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volle yoghurt is zeker GEEN no-go!! Volle yoghurt is zelfs de beste optie, zolang je niet het hele pak in 1 dag leeg eet! ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Asian again and again22 juni 2012 om 13:33

    Haha oke, dacht altijd bij zuivel, hoe voller hoe slechter!xD

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht ook altijd dat volle zuivel slecht was, maar goed om te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat dacht ik ook altijd, maar blijkt niet waar te zijn! Misschien een leuk idee om een keer een post over te schrijven!?!

    BeantwoordenVerwijderen