3 juli 2012

DIY time!

Het weer werkt eindelijk mee, en de rokken kunnen weer aan! Mini rokjes zijn aan mij niet besteed (en echt niet handig met 2 kleine kids!), maxi rokken daar en tegen...Ware liefde! Ik hou er zo van! Ook al laten ze mijn (toch al niet zo lange) benen niet langer lijken, ik wil ze aan!

Ik had nog een stuk linnen liggen, daar heb ik een lange rok van gemaakt ( kopen kan natuurlijk ook! ;D). Zoals ik gisteren al schreef ben ik gek van ombre, en zie ik de fun van de tie-dye trend ook in. Tel dat op bij het feit dat ook witte rokken ook absoluut in de top 10 kledingstukken staan die niet kindvriendelijk zijn en je hebt mijn nieuwste DIY projectje!


Goed, de rok. Ik heb de rok netjes in de lengte opgevouwen, hierna heb ik met garen een deel van de rok omwikkeld. Hoeveel je vastzet is aan jou! Ik wilde graag onderaan de rok een strook kleurverloop, dus heb ik maar een klein deel gedaan. Let ook op, hoe meer stof, en dus, hoe vaker je de stof opvouwt, hoe minder tie-dye effect je krijgt! De verf kan dan simpel weg niet bij de stof komen!



De rest is echt te simpel voor woorden! Gooi in de wasmachine en volg de instructies op het pakje op! DONE! Ik koos voor een mooie zand kleur, maar je kunt natuurlijk elke kleur kiezen die je wil. Let alleen wel op dat je te verven rok van katoen of linnen is! Anders pakt de verf niet (goed)!


Let vooral NIET op mijn hoofd in de volgende foto! Hahaha Ik ben niet zo goed in op de foto gaan!


xx Judith





2 opmerkingen:

  1. leuk idee!rokken hebben bij mij nooit de juiste lengte dus dit is ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies Fien! Lekker op de grond laten hangen die rok!

    BeantwoordenVerwijderen