1 juli 2012

Getting nutty

Ik ben gek op die notenrepen die je overal kunt kopen. Ik ben alleen niet gek op ingrediënten die ik niet kan uitspreken, laat staan dat ik weet wat het überhaupt is! Daarom vandaag een simpel recept om zelf notenreepjes te maken!

wat heb je nodig?
  • 175 gram gemengde noten
  • 2 eetlepels kokoscreme (ik vond die van mij op de oosterse afdeling van de supermarkt)
  • 8 eetlepels honing
  • eventueel een handje gedroogde cranberry's


Doe de noten in een hakmolen, hak fijn, voeg de rest van de ingrediënten toe en roer goed. Ik heb een cakeblik bekleed met bakpapier, hierin heb ik het mengsel gedaan en het met de bolle kant van een lepel goed stevig aangedrukt. Zet het nu in de koelkast tot het goed stevig is. Snij in reepjes en smullen maar!


Die van mij werden niet zo stevig als de repen uit de supermarkt, maar heerlijk waren ze wel! En zo makkelijk te maken!


Fijne zondag!

xx Judith



1 opmerking: