4 juli 2012

Mijn dag met Mike

Zoals ik in mijn eerste post al schreef heet mijn BFF Mike. Mike houdt van gezond eten en slanke vrouwen. Nou, komt dat even goed uit, want daar hou ik ook van! Mike schreef er een boek over (het 17 dagen dieet) en zo leerde ik Mike kennen.

Nu heeft Mike me gigantisch geholpen de af gelopen maanden! Na een maand of 4 was ik 14 kilo kwijt en zeker 3 kledingmaten kleiner! Ja ja, dat hebben Mike en ik maar mooi even gedaan! Maar zoals het zelfs in de beste vriendschappen gaat, heb ik Mike een beetje verwaarloost. Tot mijn grote spijt wonnen mijn vijanden pizza, wijntje en borrelhapje het de afgelopen weken steeds iets vaker. Over die ene kilo die er weer bij kwam maakte ik me nog niet zo druk (GROTE FOUT!), maar bij plus 3 kilo gingen de alarmbellen gelukkig wel weer rinkelen (beter laat dan nooit zeg ik dan maar!)

Ik heb Mike's boek weer gepakt, ben weer van voor af aan begonnen (en gelukkig in 2 dagen ook al weer 2 kilo kwijt pppfffffwiew!) Dit houdt in dat ik de komende 15 dagen zo goed als koolhydraat vrij eet. Saai? kan, maar met een beetje fantasie hoeft dat niet!

Het leek me wel leuk om te laten zien wat ik dan eet op zo'n dag! Dit is hoe mijn menu er gisteren uitzag!

Voor ik ook maar iets eet of drink breng ik eerst wat water aan de kook, in een glas gooi ik een goeie scheut citroensap. Kokend water erbij, iets af laten koelen en drinken. Dit drankje stimuleert je spijsverteringssappen, waardoor je eten beter verteert kan worden.

Als ontbijt heb ik mijn rode ontbijtje gegeten. Samen met een kop koffie het perfecte begin van mijn dag!


Als lunch heb ik een salade gemaakt. Heerlijk met tonijn en ei.
Voor de salade heb je nodig:
  • een zak gemengde sla
  • een blikje tonijn in olijfolie
  • 2 eieren
  • een eetlepel yoghurt 
  • citroensap
  • kappertjes
  • 1 lente uitje in ringetjes
  • 1 a 2 stengels bleekselderij in plakjes
  • zout en peper naar smaak
In een schaaltje meng de tonijn, een eetlepel van de olie, de yoghurt, een flinke kneep citroensap. Voeg zout en peper naar smaak toe. Kook ondertussen de eitjes. Doe de sla in een schaal, doe hier de kappertjes over, de lente ui en de in plakjes gesneden bleekselderij. Schik het tonijnmengsel over de sla. Als de eitjes klaar zijn, pel ze, halveer ze en leg op de salade...DONE! Bij mijn salade drink ik een groot glas groene thee.


Als avondeten heb ik een kleine salade met gekookte kip en spinazie gegeten, met daarbij plakjes wortel uit de oven. Simpel en licht. Tussendoor heb ik nog geknabbeld op een wortel en 's avonds voor de tv heb ik wat bleekselderij gedipt in een yoghurt dipje. Over de hele dag drink ik 2 liter water (met wat citroensap erdoor) en drink ik 3 glazen groene thee en 2 koppen koffie.

Van Mike mag ik de eerste 17 dagen:
  • 2 stuks fruit (of 300 gram bessen/aarbeien ed)
  • 2 porties probiotica (yoghurt/hüttekäse/yakult)
  • 1 a 2 eetlepels 'vriendelijke' vetten
  • 2 grote porties magere eiwitten (vis/kip/kalkoen/ei)
  • onbeperkt reinigende groenten
Gisteren heb ik maar 1 stuk fruit gehad (bij m'n ontbijt), verder heb ik alles gegeten. Als ik iets eerder op de ochtend had ontbeten ( het was al kwart over 9 toen ik ging eten) had ik 's ochtends tussen ontbijt en lunch nog een appel ofzo gegeten. 

Ik vind het zo op het beeldscherm echt mee vallen hoe veel ik kan/mag eten. Ik kan (als ik wil) 3 keer een tussendoortje nemen en zit eigenlijk de hele dag wel vol....Wist Mike natuurlijk allang!

Volgen jullie een speciaal (zomer) dieet? Hoe vind je mijn eetpatroon klinken?

xx Judith

2 opmerkingen:

  1. Om alvast een beetje voor te bereiden op het dieet van mike wat ik volgende wk wil gaan volgen,eet ik al twee dagen een maaltijdsalade,en god wat heb ik een hekel aan sla.Dit gaat nog een beproeving worden voor mij,zit nu al chagarijnig op de bank!!! hahahahahahahah xxx ine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha schat! Maak er dan een feestje van! Gooi groentes door de sla, vervang de sla voor spinazie blaadjes, ga lekkere salade recepten zoeken!! Je kunt het!xxx

    BeantwoordenVerwijderen