31 juli 2012

Putting Pinterest to the test part 3!

Het is weer dinsdag!!! Pintester time! Vandaag een tip voor in huis, eigenlijk 2 moet ik zeggen.
Ik heb make your own luchtverfrissers gemaakt en getest! De 1 bestaat uit een gastendoekje en wasverzachter, de ander uit een glazen potje, soda en geur olie naar keuze.

Goed! luchtverfrisser 1! Het is heel simpel, drenk een schoon gastendoekje in een wasverzachter die je lekker vind ruiken. Hang het doekje te drogen (volgens een Pinterest bezoeker duurt het 3 dagen voor het doekje droog is), je huis gaat nu ruiken naar de wasverzachter. Als het doekje droog is kun je het bij je was in de droger doen en (wederom volgens deze bezoeker) voor 40-50 droogbeurten zal het doekje je was fris uit de droger laten komen!




Mijn doekje hangt nu 2 dagen bij mij op de overloop op de eerste verdieping. Mijn wasverzachter heeft een heerlijke geur en mijn was ruikt zelfs met een klein beetje wasverzachter altijd heerlijk. Ons huis is ongeveer 130 vierkante meter. We hebben beneden, een eerste verdieping en natuurlijk de zolder... Ruikt mijn hele huis naar mijn wasverzachter nu? Nee, beneden ruik ik het niet, op zolder ruikt het naar gezaagd hout en steenwol door de verbouwing, dus ook daar niks. Op de eerste verdieping waar het doekje hangt ruikt het inderdaad naar wasverzachter... Maar of dat alleen door het doekje komt? Mijn wasmachine en droger staan daar ook en er hangt meer was aan het droogrek. Mijn doekje was met een nacht echt goed droog, dus die 3 dagen een nat doekje, daar heb ik niks van gemerkt! Ik ga hem zo in de droger gooien bij de was, dus daar horen jullie nog over! Zou ik zeggen dat het werkt? Misschien in een kleinere ruimte, maar ik vind het nu vooral een beetje zonde van mijn wasverzachter! Hahaha!

Door naar luchtverfrisser 2! Deze is super makkelijk te maken door wat soda (te koop bij bijvoorbeeld Etos) in een leeg glazen potje te doen (was de potjes eerst goed af!). Doe er een paar druppels geur olie bij met een geur die je lekker vind. Deksel erop, even schudden en met een spijker en een hamer een paar gaatjes in de deksel prikken. Zet het potje in een ruimte die je fris wilt laten ruiken en klaar!




Ik heb een scheut citroensap gebruikt ipv olie, die had ik niet in huis op het moment, en ik moet zeggen: werkt best in een kleine ruimte! Ik heb 3 potjes: 1 voor de wc, 1 voor de badkamer en 1 voor mijn washok. Die in m'n washok ruik ik niet zo... Komt misschien ook door die doek met wasverzachter! Hahaha! Maar die in m'n wc en badkamer doen het super! Niet te heftig (je kunt hem natuurlijk zo sterk laten geuren als je wilt door er meer of minder geur olie in te doen) het ruikt gewoon lekker schoon! Het kost bijna niks: soda kost nog geen euro voor een zak van een kilo en je hebt er maar weinig van nodig, dus kun je je potjes heel vaak opnieuw vullen. Geur olie is iets duurder, vaak rond de 5 euro, maar ook hiervan heb je maar een paar druppels nodig en lege jam, groente, of mosterd potjes daar kunnen we allemaal wel aan komen! Voor laten we zeggen 7 euro kun je een aantal ruimtes heel erg lang lekker laten ruiken! Ja deze Pintester vind ik goed gelukt! Wel een waarschuwing: zet deze potjes niet binnen bereik van kleine kindjes, het spul lijkt op suiker!

Als een van jullie een leuke Pintester tegen komt, laat hem achter bij de comments en ik zal kijken of ik hem kan testen! mijn gebruikersnaam op Pinterest is Judith Jong, mocht je me willen volgen.

xx Judith

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen