27 juli 2012

Turning into a rabbit!

Ken je dat? Je nieuwe BFF helpt je een paar (of een heleboel) kilo's af te vallen. Je bent blij, trots op jezelf (en je nieuwe BFF die je zo geholpen heeft) en dan lukt het even niet meer. Je valt niet meer af, of je hebt moeite om je te houden aan je dieet. Herkenning? Ja voor mij ook!

Mijn BFF Mike heeft me geholpen 15 kilo af te vallen en die kilo's zijn er nog steeds af. Alleen gaat er nu niks meer af, en ik zou graag nog een kilo of wat kwijt raken! Ik sta nog steeds achter Mike's idee van low carb eten, alleen heb ik een nieuw duwtje in de rug nodig..

En ik heb haar gevonden! Catherine, van de geweldige blog Rabbit food for my bunny teeth! Deze jonge dame heeft een fantastische manier van eten gevonden, en ik ga m'n best doen haar hierin te volgen! Ze baseert al haar maaltijden op the rabbit food pyramid!


Voor verdere uitleg bezoek haar blog! Om het gewichtsverlies weer een beetje op gang te krijgen ben ik begonnen met haar skinny bunny cleanse. 5 dagen eet ik alleen frambozen, spinazie, yoghurt en amandelen! Ja echt! Ik dacht dat het heel erg moeilijk zou worden, maar tot nu toe valt het mee! Dit is de vijfde een laatste dag van de cleanse en het gaat goed! 
'Waarom zou je in Godsnaam alleen maar de boven genoemde etenswaren eten?' hoor ik je vragen.
Een cleanse of detox doe je om je lichaam van binnen uit te reinigen, om wat kilo's kwijt te raken en om je spijsverteringsstelsel weer een boost te geven. 

Wat eet ik precies? ( Ik wijk iets af van Catherine's plan)


Ontbijt:
  • 2 eieren gekookt of gebakken in een theelepeltje amandelolie
  • peper naar smaak
  • een cup gehakte spinazie (bevroren) Voor cup maatbekers kun je gewoon naar de Albert Hein!
  • een cup frambozen met kaneel en een eetlepel amandel schaafsel
Warm de spinazie op, voeg peper (of andere zout vrije kruiden) naar smaak toe. Kook of bak je eieren en serveer samen met de spinazie. Eet er de frambozen apart bij. Bij m'n ontbijt drink ik een kopje koffie ( hoort eigenlijk niet, maar zonder koffie krijg ik hoofdpijn!) en een kop groene thee.

Lunch:
  • een cup frambozen met kaneel en een eetlepel amandelschaafsel
  • 200 ml magere yoghurt zonder extra suikers
Je kunt gewoon alles in een bakje doen en opeten, maar je kunt ook een groot drinkglas nemen, daar eerst de helft van de yoghurt in doen, dan de helft van de frambozen met kaneel en amandel en vervolgens dit herhalen. Ziet er mooi uit en maakt het een feestje om te eten! Ook bij mijn lunch drink ik een glas groene thee.

Dinner:
  • 2 cups verse spinazie
  • 2 eieren gekookt of gebakken in 1 theelepel amandelolie
  • 1 cup frambozen
  • 1 eetlepel rode wijn azijn
  • een kneepje citroensap
  • een eetlepel amandelschaafsel
  • peper naar smaak
Leg de verse spinazie blaadjes op een bord, schik de frambozen en het amandelschaafsel erover. Voeg de azijn en het citroensap toe Voeg als laatste de eieren toe en kruid met peper naar smaak. 

Er is ook nog een tussendoortje!
  • 200 ml magere yoghurt
  • 1 cup frambozen
  • kaneel
  • 1 eetlepel amandelschaafsel
Gooi alles in de blender (of in een mengkom en zet er een staafmixer op!) en mix tot een mooie smoothie! Zorg dat er 3-4 uur tussen je maaltijden zit. Bijvoorbeeld 8 uur ontbijt, 12 uur lunch, 15 uur smoothie en 18 uur dinner! Je kunt ook je smoothie als snack in de avond gebruiken, maar net wat het beste uitkomt.


Ontbijtje!

Lunch.
In Catherine's recepten maakt ze gebruik van alleen eiwit. Nu is er gebleken uit recent wetenschappelijk onderzoek dat het eigeel bijna alle voedingsstoffen bevat en zelfs de meeste eiwitten (!!). Bovendien ben en blijf ik een Nederlander, dus vind ik het zonde om al dat eigeel weg te gooien!
De keuze voor frambozen, is gemaakt op de hoeveelheid vezels die ze bevatten. Van alle bessen/vruchten bevatten deze het meeste. Nu heb je best nog wel wat frambozen nodig, en de verse zijn dan zo goed als onbetaalbaar (weer die Nederlandse instelling! Haha) Ik heb veelal gebruik gemaakt van de bevroren soort. Vanaf dag 3 heb ik Frambozen af gewisseld met bevroren gemengde rode vruchten (aardbeien, frambozen, rode en blauwe bessen en bramen), dit omdat ik alle pakjes bevroren frambozen bij de supermarkten bij mij in de buurt had opgekocht! Haha. Aangezien alle voedingsmiddelen die je eet veel vezels bevatten denk ik dat het niet heel veel verschil maakt.

Na 4 dagen deze cleanse te hebben gedaan ben ik  4  kilo afgevallen en zit ik inderdaad een stuk lekkerder in m'n vel! Ik hou het bij 4 dagen omdat mijn lieve kleine Olivia vandaag jarig is en ik samen met haar een verjaardagshapje wil eten! Verder vond ik de cleanse heel erg goed vol te houden en ben ik heel erg blij met het resultaat! Vanaf nu ga ik mijn maaltijden invullen door middel van de rabbit food pyramid!

xx Judith

2 opmerkingen:

  1. Die cleanse spreekt me best wel aan. Ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Linda! Ja, gewoon proberen! Ik moet wel zeggen dat ik wel blij was dat ik vakantie had toen ik de cleanse deed!

    BeantwoordenVerwijderen