2 augustus 2012

An apple a day...

Of 2...of als ik niet oppas 3 met het kleine receptje dat ik pas ontdekt heb! Een recept is het niet eens te noemen, maar man wat is dit lekkerrrrr!Goed..zit je klaar met pen en papier om de ingredi├źnten op te schrijven? Komtie..Men neme 1 appel en een pot pindakaas.

Jup! That's it! Neem 1 appel, ik heb Braeburn, maar elke appel kan natuurlijk! Was goed af en snij in 4 partjes. Verwijder het klokhuis en smeer een lik pindakaas op elk partje. Done! Klinkt mhwa, maar het is echt heerlijk! Ik leg mijn appels in de koelkast, zodat dit hapje heerlijk koel is. De appel maakt het fris, de pindakaas geeft het een bijzondere bite!


Omdat appel goede koolhydraten bevat en pindakaas goede vetten is het naast heel erg lekker, ook nog eens een super gezonde snack. Alleen koolhydraten worden door je lichaam snel verbrand, waardoor je een dip ervaart na de korte piek. Door koolhydraten te combineren met vetten of prote├»nen zorg je dat je lichaam de koolhydraten langzamer verbrand en je dus langer energie hebt! Dit hapje is dus ook super als lichte snack voor (of na) het sporten, of gewoon tussen lunch en dinner. Genieten!


xx Judith

2 opmerkingen:

  1. Dat dacht ik ook, maar je moet het echt proberen!! Ik vind het wel lekkerder met een koude appel, dus eerst die appel in de koelkast leggen!x

    BeantwoordenVerwijderen