9 augustus 2012

Lean green smoothie machine!

Vandaag weer een receptje! Ik ben geen ontbijt type. Nooit geweest. Toen ik jonger was kom ik rustig pas tegen 12 uur gaan eten. Ik weet het, super slecht voor je! Zeker sinds ik kinderen heb wil ik het goeie voorbeeld geven. Maar je zult mij niet snel een boterham zien eten 's ochtends, ik moet rustig aan beginnen met eten! Een smoothie is voor mij dus ideaal! Je kunt er van alles ingooien, het is een volledige maaltijd, maar het is drinkbaar. Vandaag een recept voor een smoothie vol met granen, zuivel, fruit en groente!

Wat heb je nodig:
  • 200 ml yoghurt
  • 1/4 cup havervlokken (wil je een dikkere smoothie, dan kun je ook een 1/2 cup nemen)
  • 1 banaan
  • 1 eetlepel gebroken lijnzaad
  • 1 cup spinazie
  • eventueel een beetje honing
Als je een goeie sterke blender hebt kun je alles bij elkaar gooien en blenden tot een mooi papje. Is je blender wat minder sterk (zoals die van mij) dan kun je het beste eerst de yoghurt, haver en lijnzaad bij elkaar mengen, als dit mooi gemengd is kun je de rest van de ingrediënten erbij doen.


In deze smoothie zit alles volgens de rabbit food piramid! 
Groente/fruit: spinazie en banaan
Granen: havervlokken
Proteïnen: yoghurt
Plantaardig vet: gebroken lijnzaad

Deze smoothie is dus een volwaardige maaltijd. Hij vult goed en doordat je koolhydraten, proteïne en vetten combineert krijg je langdurige energie en geen dip in je bloedsuikerspiegel. Dit zorgt ervoor dat je langer vol zit en minder zin in een snack hebt!

Wat is jullie power ontbijtje?

xx Judith

4 opmerkingen:

  1. Ik moet echt ook niet aan ontbijten denken daarom is mijn ontbijtje : Lekkere koffie met een peukie voor de goeie stoelgang! Het wordt weleens tijd dat ik begin met ontbijten aangezien ik ook wat "ouder" wordt!

    x Eva

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha koffie is idd goed voor de stoelgang! Ik vind dat Sint jou dit jaar een blender gaat geven! Kun je ook de brownies maken waarvan ik binnenkort het recept zal plaatsen!

      Verwijderen
  2. Ik ben zelf ook iemand die met moeite ontbijt, een smoothie lijkt mij dan ook een goed oplossing!Deze ziet er lekker uit, hoe is de smaak?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De smaak is licht zoet! Gebruik een rijpe banaan en eventueel honing om hem zoeter te maken (zelf vind ik dat niet nodig!) Was de spinazie wel goed, anders smaakt de smoothie naar zand! Haha

      Verwijderen