2 september 2012

All you need is glitter and a brush!

Yeah, eindelijk weer een DIY! Nadat ik m'n (zeer hoog bejaarde, dat wel) naaimachine gemold heb, heb ik niet meer zo veel gedaan op DIY gebied...Maar nadat ik een paar schoenen op Pinterest heb gezien, moest en zou ik zulke shoes maken! Die glitters! En die glitters, en oowja, die glitters!!



Deze prachtige laarsjes vond ik via Pinterest op een Amerikaanse website, maar na wat speurwerk ben ik erachter dat de We ze ook verkoopt! Voor 90 euro...Dat dan weer wel. Ik draag zo goed als geen hakken, dus kan ik 90 euro niet goed praten voor mezelf, voor schoenen die ik realistisch gezien, a niet vaak zal dragen en b die ik waarschijnlijk volgend jaar niet meer zo gaaf vind als ik ze nu vind. Dus wat doe ik dan? Ik ga naar de Scapino en koop daar voor 2 tientjes deze veterschoentjes. Dit model zie je dit najaar heel veel, en dit is voor mij goed draagbaar! Nu heb ik alleen wel een probleem...Doordat deze schoentjes geen mooi afgestikt hielstuk hebben, kan ik bij de hielen dus geen glitters maken....Dan maar op de neus van de schoen dacht ik!


Wat heb je nodig:
  • Schoenen, liefst van (namaak) suède
  • textiellijm (ik kocht die van mij bij de Pipoos)
  • glitters in de kleur en formaat die je mooi vindt
  • schilderstape
  • kwastje
  • oud bakje om te mengen
  • kranten om de tafel te beschermen
  • saté prikkers 

Bepaal welk deel van je schoenen je vol met glitters wilt hebben. Plak dit af met schilderstape. Zorg dat je de randjes goed aandrukt om vloeien van de lijm te voorkomen! Plak ook de zool af. Mocht je schoenen hebben van een gladde stof (nep of echt leer of gladde stof) dan moet je voor een goeie hechting de stof licht schuren met een stukje schuurpapier.

Ik heb gekozen voor een mengsel van 3 soorten glitters: Grote gouden en kleine rosé goud en zilveren glitters.

In een bakje meng een beetje lijm met de glitters (hou wat glitters achter de hand, mocht je te weinig lijm hebben gemaakt!!). Niet schrikken van de witte kleur van de lijm, deze droogt doorzichtig op!


Breng met een kwast de glitterlijm aan. Ik heb 2 lagen aangebracht ( Laat de eerste laag wel eerst een beetje drogen voor je de 2de laag aanbrengt). Laat de lijm daarna 15 minuten drogen. Haal hierna voorzichtig de tape weg. De lijm is nu nog niet helemaal hard, dus kun je met een saté prikker de randjes nog netjes platdrukken. Als de lijm opdroogt zul je zien dat er nog wat kale plekjes kunnen zijn..Stip die gewoon nog even aan met wat glitterlijm!

Ik had zo'n lol met die lijm, dat ik op de hiel toch nog een strookje met glitters gemaakt heb!!!

Goed laten drogen en DONE! Ik ben klaar voor mooie herfstdagen!

xx Judith

9 opmerkingen:

  1. Oooooooh, love! Ik heb trouwens die schoenen die je bovenaan hebt staan ;-) Oké, heel ietsjes anders (leer i.p.v. suede), maar nagenoeg hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die laarsjes? Ik hou van die laarsjes! Misschien vind ik ze nog in de uitverkoop aankomend voorjaar. Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik hou ook van ze ;-) Ik kocht ze bij WE voor 90 euro. Eigenlijk iets té, maar die roségouden glitters: ik ben er verliefd op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had ze ook bij de We gezien! Helaas kon ik die 90 euro niet goedpraten voor mezelf.. Whéé! Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. speshul korean KLM package4 september 2012 om 22:22

    oh oh oh dit is een grandioos idee!!! maar als je die tape weghaalt, zie je dan geen afdruk van de tape?? :O voor het geval u hier 'Nee' op antwoord: dan is dit mijn ultieme oplossing voor de zwarte glitterneus schoenen die ik al eindeloos aan het zoeken ben maar nergens goed kan vinden x)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn antwoord is...NEE!!! U ziet hier geen ene moer van terug! Iig niet op mijn 20 euro cheapo cheapo schoentjes! Wil je ook goud/zilveren glitters of een andere kleur? ik heb namelijk nog glitters en lijm over! So you bring ze sjoes, ei bring ze glitz and glam!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oeeee gaaf!!!! ik ga dan zelf op jacht voor zwarte glitters, zoek al heel de tijd schoentjes met zwarte lak of glitterneus!!!! Weeeeeee ^_^ xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Try pipoos voor le glitters!! Daar heb ik die van mij ook vandaan!

    BeantwoordenVerwijderen