18 september 2012

Happy snack

Vandaag heb ik een foto geplaatst van een zelfgemaakte noten/haver reep in mijn 365 dagen project. Hier op kreeg ik het verzoek of ik het recept wilde delen...Tuurlijk wil ik dat! Komtie!

Nodig:

  • 175 gram gemengde noten
  • 1 cup (of 240 ml) havermout vlokken
  • 200 gram santen (kokoscrème)
  • 6 eetlepels honing
  • bakpapier
  • cakeblik
  • mixer of vijzel
  • grote kom
Zet de kom op een pannetje met kokend water, snij de santen in stukjes en laat smelten. hak ondertussen de noten in grove stukken (maal ze niet te fijn!) Als de santen gesmolten is voeg je de noten, havermout vlokken en honing toe. Roer alles goed door elkaar. bekleed een cakeblik met bakpapier en verdeel het mengsel gelijkmatig. druk het goed aan en zit in de koelkast tot het is uitgehard. Snij in kleine stukjes en bewaar in een luchtdichte verpakking in de koelkast. Klaar! Je kunt naar smaak altijd gedroogde stukjes fruit of rozijnen toe voegen, net wat je lekker vindt!





Deze reepjes zijn perfect voor tussendoor, na het sporten, als gezond alternatief voor andere repen met veel bewerkte ingrediënten...Eet er alleen niet te veel van! Ze vullen heel erg en zijn echte energie bommetjes!!

xx Judith

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen