9 januari 2013

Sushi salad

Ik ben echt een enorme sushi fan, echt, voor goeie sushi mag je me wakker maken. Helaas is het echt lekkere sushi restaurant in Emmen dicht, en de tent die er nu zit is lang zo goed niet. Ook is al die rijst natuurlijk niet heel goed voor m'n middel, dus What's a girl to do?


Zelf sushi rollen heb ik het geduld niet voor, als het niet lukt vliegt er vrees ik een sushi rol matje door de kamer.. Gelukkig hou ik ook heel erg van andere blogs lezen en kom ik daar soms pareltjes van ideeën tegen!
Op één van mijn favoriete blogs kwam ik een recept tegen dat ik (met wat aanpassingen) al drie keer deze week gemaakt heb. Lichte overkill, maar ik kan er niks aan doen! Op A beautiful mess vond ik dus het recept voor een sushi salade....serieus, een sushi salade!! Waarom heb ik daar nooit aan gedacht! Het mooie is dat je er eigenlijk van alles in kunt doen, afhankelijk van je favo sushi. Hier in ieder geval mijn versie van het recept.

Nodig (voor 2 personen als lunchgerecht):

  • een zak gemengde sla van 75 gr
  • avocado, gehalveerd en in plakjes
  • een lente uitje, in dunne ringetjes (ook het groene gedeelte), hou wat achter voor de garnering!
  • 2 velletjes nori (gedroogd zeewier) in stukjes gescheurd
  • 150 gr krabsticks, 'scheur' deze in smalle stukjes
  • een halve komkommer, zaadjes verwijdert en in kleine reepjes gesneden
  • sesamzaad
voor de dressing:
  • 3 eetlepels mayonaise
  • 1/2 theelepel sojasaus
  • het sap van een halve citroen
  • een halve tot een hele theelepel wasabi, afhankelijk van hoe scherp je de dressing wilt hebben.

Meng in een grote schaal de ingrediënten voor de dressing. Voeg vervolgens sla, komkommer, lente ui en zeewier toe en schep de dressing er goed doorheen. Verdeel de sla over 2 borden, verdeel de krabsticks hier over, leg op elk bord plakjes avocado en besprenkel dit met sesamzaad naar smaak. Garneer dit nog met wat lente ui en aanvallen! 

Als variatie zou je ook tonijn, garnalen, zalm of plakjes omelet kunnen gebruiken. Variatie in groenten kan ook, alles is mogelijk! 

Eet smakelijk! xx Judith

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen